lördag 13 april 2013

Uppbokad

Det har varit fullt ös sen i fredags.  Ligger nu i soffan med en sprattlande tok i magen och med lite sammandragningar. Så imorgon blir det till att ta det så lugnt det bara går.

I fredags var jag och kollade tapeter. Just nu inreds det i min hjärna dygnet runt och jag hittade "vår" tapet till köket. Sen tog jag magen och kollade lite secondhand, sen var kroppen slut. Inga fynd mer än tapeten (som var på tok för dyr så inget egentligen fynd).

På kvällen bar det av till Vara för föreställningen "En negers uppväxt" med Marika Carlsson. Hade väl inte de största förväntningarna men det var så galet bra. Skrattade i kapp med en sprattlande bebis och det var så jäkla upplyftande. Tankvärt om rasism och hur läskigt nära det är oss i samhället idag. Hur systematiskt rasisterna smyger sig in i regeringen och alla reagerar med tystnad. Marika poängterade att alla har vi fördomar men frågan är hur långt vi låter de gå utan att egentligen reflektera. Så sjukt bra föreställning. Se den! Du måste!

Idag har vi då hängt hos mormor och morfar och hjälpt dem flytta ned sovrummet från ovanvåning. Envisa som synden ♡. Det blev en härlig fm med släktens alla karlar som var med och lyfte. O var i sitt esse och hjälpte till hela tiden, sprang runt och ville vara med på varje hörn, så duktig.

I eftermiddag har vi mest hängt. Spelat massor av WII allihop, käkat masa mat och godis och planerat hus.

Till slut säger jag som Marika, "vi borde dansa mer:". Det tar jag med mig och dansar till sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar