söndag 2 september 2012

Vecka 35

Livet från Annas sida vecka 35.  Oerhörd spännande. Ni vet, går till affären, glömmer något och måste gå tillbaka. Jobbar, kommer hem och halvsover gående. Underbart sensommarväder, sen plötsligt regn och 4 grader på morgonen. Vad ska vi äta till middag? Kanske något nytt spännande nyttigt recept som barnen kommer stormälska. Äsch vi kör på pannkakor igen, tredje dagen i rad. Ni vet, livet som arbetande småbarnsmamma blir inte alltid mer spännande än så.

Har jobbat tisdag till söndag, andra helgen i rad så nu ser jag fram emot en lugnare arbetsvecka med mer tid med mig själv, maken och tokarna.

I onsdags började O simskolan. Jag jobbade så J var där med barnen. Det började inte så bra men blev ett riktigt Hollywoodslut, ni vet när alla ställer sig upp och klappar händerna... typ. I bassängen hade de börjat på en gång och de skulle doppa huvudet, Olles mardröm. Men efter om och men så doppade han huvudet. Och stolt som en tupp började planerna på ett besök till badhuset till helgen för att träna.

S har blivit så bestämd och det är bara jag som får ge henne välling och natta henne. Bara J visar sig med välling blir hon sjövild, inte så lyckat med två sovnätter på jobbet. Men har man världens bästa mamma så...

I lördags var vi i badhuset och lyckligare ungar får man leta efter. O som först inte vågade åka rutschkana i barnbassängen, ville så gärna men panikslagen när han skulle försöka, åkte sedan helt själv om och om igen. S dock åkte själv första försöket och under vattnet, men lika glad (galen) för det ändå.

Idag har varit en trött dag, med besök till IKEA tillsammans med resten av Jönköping (PANIIIK), sen bara softat hemma.

På balkongen blommar äntligen mina pelargoner för fullt, och mina små egna odlingar ser ju riktigt feta ut. Sen resten är helhalvdött, inga bildbevis. Gröna fingar, nä, pelargonerfingrar mer.

Nu bingen. Och vecka 36 om 60 minuter. Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar