måndag 3 september 2012

Halvätna oliver, trötta barn och klädd i poncho

Bläcksvart. Ute och i hjärnan. Trött, är bara förnamnet, efter en ledig dag. Barnen har varit trötta idag, mest S som inte vetat vart hon ska ta vägen, somnade strax efter 19. Växlingarna har varit många och med korta intervaller. S väckte mig idag med uddaste andedräkten och oljiga fingrar. Tösen hade tagit för sig ur kylskåpet och hittat en burk oliver. Tuggat på kanske 15 stycken, lämnat spår överallt, och lagt tillbaka några halvätna i burken. Blir till att sätta lås på kylen snart. Kul nu, då, inte lika.

Fullt ös hela dagen med häng på gården med massor av barn och skinande sol. Tog en tur till IKEA för lunch, det kunde gått hur som med tanke på hur fm såg ut men blev en riktig fullträff.

Ikväll tog jag min trötta kropp i kragen och tog en promenad, hade med mig kameran, blir lite roligare då. Tog strandpromenaden in till stan, möte med en kvinna som utbrast exalterat "åh jag undra vad som kom gående mot mig, vad du har på dig? Du är så fin." Haha, klädd i skönaste, inte lika snygga ponchon och med håret på ända. Urgulligt. Dagens ros till tanten med pudeln. Sen möten med söta turistande japaner/kineser, att jag aldrig lär mig. Solen som går ned och värkande ben, kan ju inte bli bättre.
Detalj från sandlådan


Vättern

Nu nybakat bröd, alldeles för sent. Mums! Imorgon upp vid 06.. jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar