onsdag 1 augusti 2012

Sista juli.

Snart augusti. Oj vad tiden går fort, måste ju bara sägas 1 000 000 gånger. Men det är ju så himla konstigt vad tiden går fort, 1 000 001.

Sista julidagen.

Barnen har börjat vakna tidigt igen, som om de vet att de ska börja förskolan snart. S har plötsligt börjat komma in till oss om nätterna igen, trodde det var över. Hon sover så mycket sämre då, om det bara gått förklara. O är på väg till hur han var i våras.. hallelulja! Han har haft en härlig period med trots och troligen massa ludd i örat då han inte lyssnat på nåt vi sagt.

Idag begav sig hela familjen till Rocksjön där vi provseglade med nåt segelsällskap. Barnen tyckte det var superspännande även om det var lite läskigt, det var sådan blåst. De tyckte vi var modiga som tog med båda barnen första gången på en segelbåt i det vädret, första gången som även föräldrarna satt i en sådan båt. Ibland kan man vinna på dumdristighet. Maken fick blodad tand, jag hade nöjt mig med en kajak.

Sen gick vi, halvt vimmelkantiga, och åt lunch inne i stan. Härligt värre.
Vi släppte av maken bland butikerna och vi gick hem och lekte på gården och lekte lekar med innebandyklubba/svärd. S stängde in sig på sitt rum och lekte en hel halvtimme själv, ingen fick störa, O och jag bråkade om nåt jag inte kommer ihåg, sen lekte vi "Indiana Jones och den försvunna skatten", jag var dödlig orm till barnens skräck.
Nu kommer jag ihåg vad vi bråkade om, jag sa att den filmen inte var för små barn då blev han arg, "jag är inte liten". Sen fick jag återberätta hela filmen och visa bilder på Google. När maken kom hem med sina shoppingpåsar gick jag och sov två timmar inför nattarbetet. Sen gick jag och O och lade oss med en Bamse och jag fick återberätta Indiana Jones igen.

Det var sista julidagen.

Nu är det augusti. Snart är det väl jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar