tisdag 31 juli 2012

Det där med att börja jobba..

Så var man arbetare igen. Och det känns. Tadaaaa, trumvirvel: Helt okej. Faktiskt kul. Ibland behövs det semester från semestern, men hade gärna semestrat några veckor igen om några veckor dock. Men nu gäller det att fylla lediga dagar och ledig tid med meningsfull tid. Posivitet tills jag blir helt röd om öronen.

Det där med nyårslöfte är inget för mig. Men efter-semester-löfte borde marknadsföras. Här är min 10a:

1. Ta en promenad varje dag.
2. Andas bättre. Andas innan jag blir arg och skriker på barnen. Andas in-ut har jag hört ska vara bra.
3. Vara ärlig, mot mig själv.
4. Tänka innan jag pratar (mitt gå ned i vikt-löfte: kommer aldrig hållas).
5. Äta smart.
6. Dra ned på min mentala I-phonetid.
7. Fota mera.
8. Sjunga mer oensam.
9. Göra mer med barnen 1 och 1.
10. Hålla bättre koll på mina kläder (min kärleksförklaring till maken).

Bästa hösten 2012! Kommer bringa trötta och roliga stunder, gråt och skratt, negativa tankar som ger bättre tankar.

Fan livet är ju inte så där posivitet-enkelt. Saker händer, människor händer, livet händer. Jag har tio löften. Ja försök iallafall. Så. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar