tisdag 14 augusti 2012

God natt.

Efter en lång ledig dag är det dags att knyta sig.

Med besök från Gotland av en efterlängtad farfar, hängdes det på skatepark och jag fick sen lite barnvakt och drog på loppis en stund. Fynden uteblev.

Barnen har varit så trötta så läggningen startades redan vid 18:30. Efter flera utbrott och en aktiv dag är nu även jag halvdöd. Skriken har gjort hål i huvudet.

Dagen som jag skulle börja ta kvällspromenader så mörk ut när jag däckade på soffan. Men när kylskåpet stod tom från fil, vilket är en dödssynd i detta hushåll, väcktes den trötta ihåliga mamman till liv.

Och det blev en kvällspromenad vid Vättern. Hålen som bortblåsta. Och kylskåpets hål fylldes med två liter fil. Lycka är att promenera vid vattnet. Fint som snus (fast jag blir grön av snus).

Imorgon fortsätter livet som arbetande kvinna.

Nu knyter jag. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar