söndag 10 juni 2012

Gröna fingrar

Intresset för blommor och odling har alltid varit långt borta och de där berömda fingrarna har minst sagt varit obefintliga. Att hålla gröna ting vid liv har inte funnits på kartan. De växter som inte klarat av att bli bortglömda veckovis har haft kort liv i min vård.

Ja men så hände något, fru Pelargon kom in i mitt liv, efter hundratals försök med olika blomster och tusenlappar fattigare fann jag henne, hon som tåldes att glömmas bort. Där öppnades ett fönster för drömmen om de där fingrarna, ja eller i alla fall att hålla något vid liv.

På balkongen finns nu en blygsam början. Pelargoner med få tendenser till blommor har satts, en tomatplanta och tre blommor jag halvdödat ska få en rättvis chans till liv. Härligt med projekt och nu får sommaren avgöra färgen på mina fingrar.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar