onsdag 14 augusti 2013

Jag dog lite när hösten kom

Idag dog jag lite.

Jag dog lite när S tog sin pappas hand, med Kånken på ryggen, och med modiga ben sedan steg in på sin nya förskola. När deras ryggtavlor försvann kunde jag åka och jag dog där i bilen. Med glansiga lyckliga ögon drog jag och O till IKEA och firade med frukost. Vi kom överens om att jag inte skulle följa med första dagen i skolan, jag skulle skämma ut O med mina lätt-tårade ögon.

Idag börjar vardagen på nytt. Känns väldigt skönt. Nervöst. Inte den vardag vi lärt känna utan en ny. Med en ny liten familjemedlem i ett nytt område och med helt nya rutiner. Ny, nytt, nya.

Idag är det 5 dagar till BF.

Idag är det 6 dagar till O börjar förskoleklass.

Idag rakade jag mig äntligen under armarna. Jajemän. Det var lite dags om man säger så. Nu ska jag se om jag når ned till benen. I och för sig håller de höstkylan borta som plötsligt hälsat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar