tisdag 29 maj 2012

Wanted: mindfulness

Idag tog min energi slut. Efter att ha lämnat barnen på dagis vid lunch så gick jag hem för att vila inför kvällsarbetet. Med ett sting av magont och skum trötthet lade jag mig för botas av lite vilande. När jag vaknade igen var jag helt slut med ännu mer magont och lite feber, men denna trötthet, åh! Så det blev till att sjukskriva sig. Sedan dess har jag legat, suttit och legat mer. Ingen feber kvar och magont borta, men tröttheten sitter i. 

Ja det är mycket nu; pollenallergi, mycket jobb med mycket förändringar, sjuka morföräldrar och för lite tid med barnen, annalkande pms och hjärnaktivitet 100%. Såå nu ska det googlas mindfulness och feber vilas bort. Maken städar lägenheten och beordrar stillasittande.

 Dagens energipåfyllande. Måste se det stora i det lilla, så måste jag leva:

Med risk för att låta som en gammal tant men åh vad gott med syrener; luktar sommar, skolavslutning, frihet, varma kvällar, sena kvällar, kliande myggbett, mormor, kvällsdopp, sova i tält med regnet smattrandes mot tyget, saft under perennen slukandes veckans bok. 
Och galet god choklad och dyr, bara unnandet i sig ger energi.
O älskar Bamse just nu, gärna gamla från 80-talet. Blev full i skratt och varm i hjärtat när jag såg denna bild. Vilken stil! Fab och energipåfyllande.

Nu ska det in med mera bot och energi, sängen med älsklingen i ett städat hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar