torsdag 26 juli 2012

Jobbe? Nä semesta!

Så var semestern snart slut. Tre ynka dagar kvar. Andas. In. Ut. Försöker med alla medel se det positivt. Dessa jäkla målbilder, positiva ska de visst också vara. 

Men vardagen har sin charm, men det gäller att LEVA livet. Carpe Diem som på väggen i ditt vardagsrum.

Det har varit fem härliga veckor. Klaga på vädret kommer jag inte göra, har inte bekommit mig, börjar nog bli gammal som tycker det är härligt med lite svalare klimat. Som att svära i kyrkan. Att säga att man är nöjd i detta land är väl nära på brottsligt. Sen har vädergudarna i och för sig varit på vår sida, fint väder har följt oss genom Sverige.

Första veckan var jag själv med barnen och då hängde vi i Skateparken med grannarna, besök till Skövde för häng hos barndomsvännen, besök hos mor och far och en härlig midsommarafton med storebror med Co. hos mormor och morfar- barnen lyckliga att få hänga med sina kusiner. 


Skateparkshäng, fika på stan innan och besök hos föräldrana sen fick maken också semester!

Sen bar det av till ett soligt Gotland och min favoritsommarstad Visby i en vecka. Älskade Gotland. Besök till gamla smultronställen och upptäckter av nya.

Väl hemma igen och en vecka i Jönköping med blandat väder och blandade dagar med blandat humör. Ibland är det tufft med semester, intensiva dagar.

Ett besök till Göteborg med äldsta vännen för att se äldsta idolen, Madonna, blev en bonus. Fick en härlig extradag med min kära P, shopping och tjöt!

Vecka 27 avslutas med nya erfarenheter. Jag, maken och fina vänner var i skogen och red islandshäst. Turen började i ren panik, hästarna var så mycket större än jag väntat mig, min häst ville inte följa och jag förstod noll av instruktörens uppmaningar. Väl på hästen steg paniken, efter första töltningen visste jag inte om jag andades eller inte. Men efter ett tag och några lyckade galopperande steg kändes det så bra. Och mot alla odds satt jag kvar på hästen och är sugen att testa igen.

Efter några dagar i Skövde, där barnen haft barnvakt i två dagar, åkte vi till Värmland över helgen. Min barndoms somrar. Lugn. Kantreller och blåbär. Definition av lycka.



Häng i skogen med vunna skatter, blåa och guldiga fingrar. Bad och utedass såklart! Ack Väremeland MIN sköna!!

Efter två dagar hemma bar det av igen. Vi känner oss som den resande familjen. Nu destination Kusten! Orust onsdag till söndag. Började resan hos vänner som har stuga där, O bäste vän som han lärde känna på förskolan i Göteborg. Bäste vänner. Och som tur är underbara föräldrar som har stuga vid havet. Medan O stannade för en natt till drog vi till Möllesund och hängde vid havet. Krabbfiske, båttur med fiskelycka, solning, slapp, sova länge, kvällspromenader med resultat myggbett, goda middagar och sena kortspel.


Och så sista veckan här! Andas. In. Ut. Målbild. Positiv.

I tisdags firade vi vårt 1 år i Jönköping tillsammans med grannar och överflöd av grillat och vin. Nu två dagar av häng vid Vättern (16 grader max, kallt!), födelsedagskalas och idag har vi hängt med mor och far vid västersjön, såå skönt!
Nu. Trötta!!
Nu. Hänga på balkongen och några glas vin.
Sen: två sista avsnitten av New Girl.
Imorgon: fångst av dagen!

Detta är sommaren 2012:
Som gav bästaste nyheten. Lyckligt samtal på IKEA om nyheten att barnen ska få ännu en kusin och jag blir faster. Sitta och lipa på IKEA var första gången.

O började kalla oss Jonas och Anna. "Ja men ni heter ju så".

Jag och maken plöjde serien New Girl vilket ledde till sena kvällar.

Vi började äta smothies till frukost.

Åt jordgubbar nästa varje dag. Och jag upptäckte att jag inte tålde dem.

Jag drog upp min första fisk. I ren panik och med ett primal-panik-skrik. Ledde också till min första middag med färsk makrill.

S började säga pappa istället för mamma till maken.

4 kommentarer:

  1. Men vilken underbar sommar ni har!!!! Och vad många ställen ni hunnit med att upptäcka(återupptäcka:-) kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har haft det riktigt härligt faktiskt, nu tillbringar vi de sista dagarna med att bara vara hemma, åka och bada och ordna med hemmafix. Har knappt varit hemma och känns ju lite dubbelt, skönt att vara hemma också, dumt att bränna ut sig på semestern ;) Nä men vi är redigt nöjda och utvilade. Hoppas vi snart kan ses!

      Radera
  2. Fint skrivet mullbäret! Myssemester! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack fina anonyma. Ja vi är minst sagt aktiva;) Och ni verkar ju inte ha det helt fel heller!

    SvaraRadera