fredag 27 juli 2012

Oh happy day!

Kroppen var tung och ville inte röra sig en cm från sängen, jobbiga och tyngande tankar. God morgon liksom. Långt ifrån "Oh happy day", började Dagen. Ute sken solen och från köket kom doft som utlovade nybakat bröd. Men. Ändå.

Sen. Efter 10 minuter, eller var det 30 minuter så började lemmar mirakulöst att röra på sig och helt plötsligt stod jag i köket. Frukost med mina gos, nybakat bröd och kaffe, smidande av planer för Dagen och helt plötsligt VÄNDE DET, på balkongen. Mirakulöst.

Dagen blev dagen med stort D. Bästa dagen, allt har gått som på räls. Glada och tillfreds, aktiva och slöa, uppenbarelser och FRIHET!

Helt galet skön heldag vid Västersjön. Lycka och frihet i det härligaste och vackraste paketet! Barnen så lyckliga i vattnet, O simmade och ville inte komma upp (mer än för fika såklart), idogt tränande "simmade jag nu". S helt tokig i vattnet, flöt runt i sin simring, mös på filten och njöt av solen och nyfiken på alla människor.
Nyfikna och så tillfreds.
Bästa vyn från bästa positionen.
Sköna Västersjön!







 


















När vi kom hem tog jag mitt första, du kommer inte tro mig, träningspass detta året! Jag tog en powerwalk vid Munksjön. Jag som inte gillar att bara gå bestämde mig för ett ärende, ett mål funkar bättre. Och det gick så bra. Jag kände mig så stark, som om jag skulle kunna regera världen, kommer ju på så galet smarta saker när jag går. Uppenbarelser och FRIHET!




När jag kom hem slängde jag av mig kläderna och tog på min finaste bad-outfit och sprang ned till Vätterstranden och sprang ned i det kalla vattnet. HALLELUJA! Frihet och total tillfredsställelse.

Hemma väntande familjen med fångsten från mitt ärende! Tack härliga Dag!
Jaja, till mitt försvar så valde jag pizzerian som låg långt inne i stan, så den var jag verkligen förtjänt av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar