torsdag 6 juni 2013

Du gamla, du fria...

Solen går ned. Ridå. Trötta applåder.

Runt mig alla måsten. Disk, tvätt och allmänt stök. Överlåter dem till maken som nyss är tillbaka från tvättstugan och från panik-frukostköp. Jag pustar "kanske borde jag egentligen hjälpa till". Sitter kvar och pustar.

Tillbaka till applåderna. Tacksam för dagen- Sveriges nationaldag. Varit en skön dag och bra dag. Barnen har varit trötta men lyckliga och galna. Det har krävt mycket energi men givit mer.

Dagen började med sovmorgon. Barnen vaknade vid 8, då gick J upp och jag fick ligga kvar. Sen gjorde jag och barnen svenska flaggor på fm för att senare dra och handla lunch och tårta.
Däremellan bråk och skrik över tv-spel som inte gick som man ville och småsyster som retas och storebror som inte vill ta på sig kläder.

Med tårtan i knät åkte vi till mormor och morfar där vi hängde med dem och bästa mostern och njöt av sol och friheten. Lycka mega.

När vi kom hem stannade jag och S på gården och hängde med granntjejerna. Jisses vad kul de hade det och hittade på danser och önskade låtar. Blev en härlig show och S sken av lycka av att hänga med de stora tjejerna. Hängde på bra och studsade runt till melodin av Sean Banan och Gagn nam style.

Imorgon är det barnens sista dag på sina förskolor. Hoppas jag kan hålla tårarna tillbaka nu bara.

1 kommentar:

  1. Härligt! Gillar att läsa dina små rader:) vet precis tröttkänslan i graviditet... men det konstiga är att man glömmer det jobbiga ganska snabbt o ser ett romantiskt skimmer över fin mage och rörelser som hicka och små händer o fötter därinne:) men "snart" är hen här!!! Spännande! Ses snart, ha det toppen på Gotland!

    SvaraRadera