torsdag 9 maj 2013

Rainy day

Jahopp. Efter att hela förra inlägget försvann så försvann även min skrivenergi. Så lite som kan påverka så mycket.
Idag är en riktig slappardag, skönt med ledig dag mitt i veckan, rör till det lite härligt i vardagen. Planen är städa städa städa. Sen tur till fjällstugan för lunch och avstickare till skateboardramp. Ja så städa städa städa blir det senare. Sen. Någon gång.
Igår var en regning dag. Solen som skinit i två dagar var puts väck.
Jag började dagen med sjukgymnastik, vattengympa på sjukhuset. Kändes så sorgligt. Jag och sex tjocka gubbar med ryggproblem. Det var skönt men jag kände mig så sorglig där i bassängen, sjukast i världen. Sen hade jag foglossningen från helvetet hela dagen.
Det blev en avstickare till mormor och morfar, bulle och kaffe. Jag och morfar planerade begravningsmusik (morbid och härligt på samma gång) och lyssnade på 49-talsJazz på hans "Padda". Han och mormor berättade om minnena kring musiken och deras danskvällar i Stockholm, och mormor klagade över volymen.
Efter dagis tog en förväntasfull O på sig sin nya fotbollsoutfit och vi drog kosan mot fotbollsplanen. Det var premiär för fotbollsskolan och första gången han försöker sig på en lagsport. Han kämpade på som bara den. Så kul att se även om det blev en del motgångar. Efteråt kunde han inte riktigt säga om han tyckte det var kul eller ej, men så fort vi kom hem började han och J spela fotboll. S var inte helt nöjd. Hon skulle minsann också spela fotboll! 

Nu ska vi ge oss ut. Ja och nu kom regnet. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar