tisdag 11 juni 2013

Vecka 31

Hej där Skorpan.

Idag går vi in i vecka 31. Varje dag gör du dig påmind med sparkar och min mage blir till roliga former. När jag ligger ner är du som mest aktiv. När jag säger till någon att de kan känna på magen slutar du att röra på dig.

Din syskon pratar mycket med dig men ännu har de inte känt dina rörelser. De frågar vad du gör, när du kommer, fantiserar vad du äter, planerar och diskuterar.

Enligt min app på mobilen är du ungefär 40 cm, 1.7 kg och de flesta organ är snart färdigutvecklade. Så nu ska du bara växa till dig.

På nätterna ligger du på min blåsa så jag är uppe 3-5 gånger per natt och besöker toan. Hallå!? Jag vill sova.

Pappa din pratar mycket om att vi måste börja förbereda oss för förlossningen. Han ser lite halvblek ut när jag säger att det kommer ordna sig. Men jo han har rätt, så nu blir det andningsövningar och börja jobba på målbilder och tänka igenom din födelse. Vi längtar såklart, men några veckor till får du stanna där inne. Men snälla, låt bli min blåsa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar