måndag 13 maj 2013

Måndag eller fredag?

Måndag igen. Jag tycker alltid det är måndag.  Eller fredag. Alla andra dagar flyger förbi. Tisdag, onsdag vad är det liksom, rena grekiskan.

Idag har jag redan hunnit med 1. tandläkarbesök, 2. provtagning på MVC och 3. tur till vårdcentralen. Riktigt fullspäckad dag med massiv foglossningen till följd, men det var det värt. Så skönt att ha det gjort.

Status dådå:
1. bara småhål, så jag måste börja använda tandtråd om jag vill komma undan dyra lagningar, ajaj. Kommer jag fixa galant. Jag börjar med det imorgon. Och jag grät inte.

2. Fick användning av profylaxandningem och svimmade inte. Men aj va ont. Fan va jag va bra.

3. Weho, urinvägsinfektion. Så nu blir det antibiotika och tranbärsjuice för hela slanten.

Efter detta var jag självklart värd köpelunch och en stor morotskaka. Ja som tandläkaren sa, och vilket jag verkligen kommer ta åt mig, socker i SAMBAND med mat är inte så farligt. Vilken bra tandläkare.

Efter blev de lek på gården i blåst och ett samtal från en fin vän. Hemma så mycket som behövdes göra men jag och S lekte frisör istället. Herregud vad vi höll på. Och bara "30:-" tog hon frisör S.

Nu sängen. Har väntat ut fröken som började hosta helt förfärligt precis när vi skulle lägga oss. Men nu har hon somnat så nu går jag och lägger mig i uppvärmd säng. God natt måndag, välkommen... öhhhhh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar