torsdag 10 maj 2012

Regn och återblick till fönsterputs

Åh passar på att vila medan barnen kollar in Snobben. Får se hur länge det tar innan de kommer på att jag smitit undan.
Äntligen en dag med ledighet, det var länge sedan vi fick en helledig dag tillsammans, ljuvligt. Alldeles för lite av det varan. Nedräkning till semestern är outhärdlig. Bara 5 veckor och 3 dagar kvar.

(vilan varade i mindre än 5 minuter, nu sitter jag i soffan och delar filt med S).

Idag har vi hängt på A6, efter O´s önskemål, fika och lek i deras lekland. O hittade 2 kompisar som han lekte med. En glad och genomsvettig grabb som åkte hem.

Idag tänker jag tillbaka till världens bästa vårdag, 2 helger sedan, solen sken, stora delar av släkten var samlad hos mormor och morfar för projekt: fönsterputs av 20-tals huset, tänk vad kul det kan vara att putsa fönster. Barnens kusin fyllde 8 så vi passade på att fira honom. Barnen lekte fritt och njöt av varandras sällskap, ljuva dag. 

Så nu när regnet öser ned tänker jag på denna dag, jag beväpnad med fönsterputs och fönsterskrapa.. åååh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar