fredag 9 juli 2010

La Semester

Idag börjar semestern.

I sju veckor ska jag ta sovmorgon varje dag, sola, bada, sova, dricka somriga drinkar, springa i sanden i en bikini, njuta av barnen och att de tar det lugnt och bara har det superhärligt!! Ja visst låter det alldeles alldeles underbart... vi får nog se hur verkligheten kommer se ut, jag återkommer.

Idag tar jag och Olle igen oss efter gårdagen som tillbringades med svärfar/farfar i Varberg. Tanken var att vi skulle fiska krabbor, det gick sådär i regnet. Fick vänta i bagageluckan och förtärde där vår måltid, sallad och frallor med räkost (gott med massa E-medel). Selma skötte sig exemplariskt och fick ligga i vagnen med regnet smattrandes mot sitt regnskydd. Olle fick panik efter 15 min och gav sig ut i regnet och blev dyblöt, men "nä det regnar IIIINTE).
Dagen avslutades med en stressig tur från Varberg till Göteborg då vi skulle till BVC. Svärfar hade ryggskott, Olle ville inte hem utan ville vara ute i regnet och på råga på allt var det trafikstockning när vi närmade oss Götet, men precis innan det blev stopp på motorvägen kude vi åka av och vi kom bara 10 minuter sen till BVC. Jag i ett nötskal? Nädååå...

Nu vankas pannkaksbak sen ska jag och Olle jaga krabbspö.
Imorgon drar vi med farmor, farbror och tant Annica till Bokenäs, en hel vecka!

Ill be in touch.
Kul med blogg! Nu kan ni följa hela vår sommar som kommer avslutas med ett stoort kalas.

Kramen alles!

3 kommentarer:

  1. Ja men vad är du då:) bonusfaster??

    SvaraRadera
  2. Mys med semester! Ska bli kul att läsa om er sommar! KRAM!!! (ps ser fram emot det dära stora kalaset ds) //Madde

    SvaraRadera